fbpx
Selecteer een pagina

About

Vision & background

As an HR structure specialist, I believe that structure is the basis for an efficient and pleasant working environment.

Many HR departments are overwhelmed by daily firefighting and complex processes, which often causes strategic goals to fade into the background.

But what if you could organize your HR processes in a smart and clear way? By standardizing workflows and automating administrative tasks, you create opportunities for the real value added HR work: developing employees and promoting a strong corporate culture.

My approach is personal, transparent and no-nonsense. I do not believe that it is necessary to create complicated processes, the answer often lies in simple solutions. 

{

"Keeping things simple is quite difficult. Making things difficult, on the other hand, is quite simple.”

In fact, the organization, and its success, comes down to the coherence of 3 things: people, processes and systems.

As an HR professional, I find it important to realize that every HR advisor not only has a supporting role, but is a strategic partner within the organization. Strong input can make the difference between a well-functioning team and a team that gets stuck in inefficiency. It is therefore essential to act not only reactively, but also proactively. By regularly evaluating where processes can be improved and which systems can be used more effectively, you ensure that the organization remains flexible and is ready for future challenges. 

The end goal? An organization where people, systems and processes fit together seamlessly to achieve the best possible results.

It is therefore important to regularly pause and reflect on the value that you add to the organization. Whatever your daily tasks are, the bigger picture should not be lost sight of: everyone contributes to the success of both the team and the end customer. By focusing on continuous improvement, both of yourself and of the processes you work with, you ensure that everyone in the organization can grow.

And when everyone grows, the organization grows with it

A few personal facts about me:

R

I was born and raised in Venlo, but not raised with the Venlo dialect.

R

Still living in Venlo, a city of fun and pleasure, with my 2 children.

R

I never learned to drink beer (although I did try), but I am definitely a wine lover.

R

I love to clean out a closet completely and organize it neatly again every now and then. A tidy house is a tidy mind. Although sometimes it also feels like I live in a toy store.

R

I like to play board games. And I also like to win. 😉

R

I also like breaking out of Escape Rooms. So far I have (almost) always managed to escape.

R

Perhaps the detective books that I like to read also help with this. In any case, it can't hurt. Good preparation is half the work.

R

I worked at Rabobank for 8 years. In the consultation room I spoke to so many entrepreneurs with passion, that the first flame for entrepreneurship was lit there.

What have I been doing so far?

Nobel Biocare Distribution Center – Senior HR Generalist

2022-2024

Nobel Biocare Distribution Center in Venlo is een Europees distributiecentrum dat deel uitmaakt van Nobel Biocare, een internationaal toonaangevend bedrijf in de tandheelkundige industrie. Nobel Biocare is gespecialiseerd in innovatieve oplossingen voor tandheelkundige implantaten, prothetiek, en CAD/CAM-gebaseerde restauraties. Het distributiecentrum in Venlo speelt een cruciale rol in de wereldwijde supply chain van het bedrijf, door het leveren van hoogwaardige tandheelkundige producten aan klanten over de hele wereld.
Als Senior HR Generalist was ik verantwoordelijk voor alle HR facetten: o.a. payroll, W&S, ziekteverzuim, arbeidsvoorwaarden, ontwikkeling & off-boarding. Daarnaast waren er voldoende mogelijkheden voor het aanbrengen van verbeteringen & optimaliseren van processen.

Veltmeijer Group - HR

2022

De Veltmeijer Group is een familiebedrijf dat al bijna 70 jaar bestaat in de arcade-branche en ruim 400 medewerkers in dienst heeft. Naast Gamestate is ook o.a. Gamecity en Gametown onderdeel van deze mooie organisatie. Het is een groeiende en ambitieuze internationale onderneming. De afgelopen jaren zijn er dan ook verschillende locaties en veel nieuwe medewerkers bijgekomen. De vraag was om, naast het meewerken, meer structuur en overzicht aan te brengen op de HR afdeling. Het meewerken bestond uit alle voorkomende HR werkzaamheden, zoals het opmaken van nieuwe contracten, uitdiensttredingen en functiewijzigingen verwerken, personeelsvragen beantwoorden, managers ondersteuning bieden, etc.

Bibliotheek Maas en Peel - HR / Managementondersteuning

2022

De bibliotheek is allang geen omgeving meer waar alleen boeken geleend kunnen worden. Het is een moderne organisatie die midden in de samenleving staat en op allerlei manieren bijdragen levert aan een slimme en vitale gemeenschap. I.v.m. een vervanging tijdens ziekte heb ik de functie medewerker personele, administratieve en secretariële ondersteuning overgenomen. Het is een functie die midden alle medewerkers, vrijwilligers en de leidinggevenden staat. Zo komen er veel vragen binnen, verwerk ik personeelsmutaties en ondersteun ik leidinggevenden in hun werkzaamheden. Door het een centrale functie is, denk ik mee over het optimaliseren van de interne structuur en organisatie.

PJP Film & Studio - Officemanagement

2021

PJP Film & Studio is een expert op het gebied van videoproducties. Er wordt zowel op locatie gefilmd als in eigen studio’s, waardoor er een breed pallet aan diensten kan worden aangeboden. Kernwaarden zoals kwaliteit, snelheid en flexibiliteit staan voorop. Als officemanager was het mijn verantwoordelijkheid om de planning op te stellen, te bewaken en waar nodig bij te sturen. Ik was bij vragen het aanspreekpunt voor klanten en collega’s, stelde offertes op en werkte scripts uit. Salesactiviteiten en meedenken over methodes om steeds slimmer te werken waren doorlopend onder de aandacht.

Klaver Energie - Interne structuur optimaliseren

2020 – 2021

Klaver Energie biedt bedrijven diverse oplossingen op het gebied van energie (besparen) en verduurzamen. Dit doen ze o.a. door bestaande contacten te analyseren, contracten slim in te kopen en het ondersteunen van technische oplossingen, zoals zonnepanelen. Een mooi, innovatief en vooruitstrevend bedrijf, waar de klant altijd voorop staat. Samen met het team hebben we de interne structuur en efficiëntie op het gebied van o.a. planning naar een volgend level gekregen. Door hier samen periodiek aandacht aan te blijven geven, blijft de focus gericht op het continue verbeteren en verder ontwikkelen.

Bisschop & Bisschop - Digitaliseren & optimaliseren financiële administratie

2020 – 2021

Het bedrijf Bisschop & Bisschop is gespecialiseerd in vloeren, gordijnen en binnenzonwering. Ze hebben een prachtige woonwinkel in Tegelen, maar leveren ook persoonlijke service aan huis. Als bedrijf zijn ze de afgelopen jaren enorm gegroeid, maar de administratie was nog wat omslachtig. In een korte tijd hebben we gewerkt aan de verdere digitalisering en verbetering van  interne werkwijzen. Op deze manier hebben ze alles snel op de rit gekregen en besparen ze nu veel tijd bij het doen van de administratie.

Schoenatelier Theunissen BV - Aanbrengen structuur & oplossen groeipijn

2020 – 2021

Schoenatelier Theunissen is een orthopedische schoenmaker. Mijn werkzaamheden bestaan uit het aanbrengen van structuur, overzicht, oplossen van groeipijn en het contact onderhouden met klanten/zorgverzekeraars.

Human Business Care - HR

2020 – 2021

Als HR professional ondersteun ik Elise Pikaart van Human Business Care in haar werkzaamheden. Human Business Care wordt gedreven door een bedrijfskundige benadering van HRM. Vanuit deze benadering begeleiden en ondersteunen wij MKB bedrijven bij het succesvol ondernemen met personeel. Wat ik zoal doe:

  • HR Support: ondersteuning bij medewerkersgesprekken, werving en selectie,
    ziekteverzuim, een vraag m.b.t. arbeidsrecht of arbeidsomstandigheden beantwoorden.
  • Uitwerken en implementeren van bedrijfsspecifieke oplossingen, zoals rolbeschrijvingen, kernwaarden uitschrijven en personeelsontwikkeling mee vormgeven.

MV-Werkt - Loopbaanadviseur

2020 – 2021

Het bedrijf MV-Werkt biedt diensten aan op het gebied van HRM, loopbaanbegeleiding, outplacement, re-integratie en persoonlijke ontwikkelingstrajecten bij kleine en grote ondernemingen. Als loopbaanadviseur begeleid ik medewerkers die gedwongen
hun baan verliezen in een outplacementtraject. Het traject duurt ca. 6 maanden tijd en ik begeleid hen o.a. in: het verwerkingsproces, de analyse van (loopbaan)tests, positionering en betreding arbeidsmarkt, opbouw cv en sollicitatiebrief en het voeren van sollicitatiegesprekken.